هرمزگان زیبا

ساخت وبلاگ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، رسانه های افغانستان اعلام کردند بر اثر حادثه تروریستی امروز در شهر کابل دستکم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

«اسماعیل کاووسی» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت: ۳۲۷ زخمی به بیمارستان های شهر کابل منتقل شده اند. در همین حال شماری از فعالان مدنی و رسانه ای برای اهدای خون به زخمی های انفجار امروز به بیمارستان های «ابن سینا» و «وزیر اکبرخان» مراجعه کرده اند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت امور کشور افغانستان پس از این انفجار در نشست خبری گفت: حوالی ساعت ۹ صبح امروز (سه شنبه) یک ماشین مملو از مواد منفجره در نزدیکی ساختمان ریاست محافظت از رجال سیاسی و دولتی واقع در پل «محمود خان» منفجر شده است.

وی در ادامه افزود: پس از این انفجار دو مهاجم انتحاری دیگر وارد ساختمان شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. درگیری پس از یک و نیم ساعت با کشته شدن هر دو مهاجم پایان یافته و اکنون منطقه در کنترل نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارد.

با این حال صدیقی شدت انفجار امروز را بسیار قوی توصیف کرد و گفت: شدت انفجار امروز بسیار قوی بوده و صدها کیلو گرم مواد منفجره در این عملیات استفاده شده است. به گفته صدیقی، کشته شدگان بیشتر غیرنظامی و شامل زنان و کودکان هستند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان نسبت به این حمله واکنش نشان داده و گفت: حمله تروریستی امروز در نزدیکی پل محمود خان به وضوح شکست دشمن در نبرد رو در رو با نیروهای امنیتی افغانستان را نشان می دهد.

درهمین حال «عبدالله عبدالله» رییس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان در محل حادثه حضور یافت و در جمع خبرنگاران در مورد این حمله  تروریستی صحبت کرد.

عبدالله گفت: این حمله جنایت ضد بشری است. من می دانم بیشتر کسانی که در این حمله شهید شده اند، مسئولیت محافظت از سران دولت را برعهده داشتند.

عبدالله در ادامه افزود: هدف عاملان چنین انفجار هایی تامین منافع کشور های خارجی، تحریک افراط گرایی و تخریب افغانستان است. نخبگان سیاسی ما باید منافع ملی را در اولویت قرار دهند و به عاملان حملات تروریستی علیه افغان جواب دهند.

در همین حال گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. طالبان در پیامی اعلام کرد یکی از مراکز امنیتی را در کابل مورد هدف قرار داده است.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:26

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا،  در نشستی که تحت عنوان «صد روز پس از بزرگ ترین اعدام دسته جمعی در تاریخ عربستان سعودی» در شهر ‏برلین برگزار شد، «طاها الحاجی» وکیل شیخ النمر، «ولفگانگ بوتنر» از شعبه آلمانی سازمان دیده بان حقوق بشر و «کیت های ام» از ‏سازمان حقوق بشری ‏Reprieve، نسبت به موج جدیدی از اعدام ها در عربستان سعودی در آینده نزدیک هشدار داده و اعلام کردند که ‏حداقل 55 زندانی سیاسی دیگر از جمله «علی النمر» برادرزاده شیخ النمر که در زمان بازداشت زیر 18 سال داشته است، در معرض ‏اعدام قرار دارند.‏

در این نشست که روز دوشنبه توسط سازمان حقوق بشر اروپایی-سعودی در برلین برگزار شد، خانم «کیت های ام» طی سخنانی گفت: ‏در سال گذشته تعداد اعدامی ها در عربستان سعودی 158 نفر بوده است که این میزان نسبت به سال 2014 دو برابر شده است. در ‏سال جاری نیز تاکنون 84 نفر اعدام شده اند که اگر روند موج اعدام به این صورت ادامه پیدا کند انتظار می رود که تعداد اعدام شوندگان ‏در عربستان در سال جاری میلادی به دو برابر سال گذشته برسد.‏

وی گفت: آنچه که در عربستان مشاهده می کنیم، افزایش رو به رشد استفاده از اعدام در این کشور می باشد بنابراین باید انتظار افزایش ‏قابل توجهی از اعدام ها را در سال جاری داشته باشیم.‏

او با اشاره به موج اعدام های 2 ژانویه سال جاری که شامل شیخ النمر هم بود، گفت: ما مشاهده می کنیم که دگراندیشان و اشخاصی که ‏مخالف دولت عربستان هستند با بهانه سیاسی تحت لوای تروریسم اعدام می شوند. در این میان، در بین اعدامی ها همچنین افراد زیر سن ‏قانونی 18 سال و اشخاصی که ناراحتی روحی و روانی دارند، نیز دیده می شوند.‏

‏«کیت های ام» از همپیمانان غربی عربستان سعودی خواست که موضوع موج اعدام های دسته جمعی به ویژه اعدام افرادی که زیر سن ‏قانونی هستند را به این کشور گوشزد کنند.‏

او تاکید کرد: ما نیازمند بسیج همگانی دولت ها، پارلمان ها و جوامع غربی برای رسیدگی به این موضوع هستیم.‏

در همین رابطه «ولفگاگ بوتنر» نیز در تایید گفته های سخنران دیگر، گفت: در عربستان دادگاه های متهمان به صورت غیرعادلانه ‏برگزار می شود. به طوری که در دادگاه شیخ النمر دو تن از افسران پلیس که قرار بود شهادت بدهند، حضور نیافتند که این امر نقض ‏فاحش اصول یک دادگاه عادلانه است.‏

وی با اشاره به نمونه های دیگری از چنین دادگاه های غیرعادلانه در عربستان و نیز عدم دسترسی متهمان به وکیل و اعمال شکنجه ‏برای کسب اعتراف اجباری، افزود: عربستان سعودی با امضای کنوانسیونی متعهد به برگزاری دادگاه های عادلانه شده است. عربستان ‏همچنین کنوانسیون ضدشکنجه را امضا کرده است.‏

‏«ولفگاگ بوتنر» همچنین خواستار نه تنها بسیج رسانه ای بلکه شبکه های اجتماعی برای تحت فشار قراردادن دولت عربستان سعودی ‏شد و گفت: نمایندگان دولت های غربی که می خواهند به عربستان سعودی سفر کنند باید سفرهای خود را مشروط سازند. به عنوان ‏نمونه آنها باید خواهان آزادی گروهی از زندانیان سیاسی و یا تخفیف مجازات آنها اعدام شوند.‏

‏«طاها الحاجی» وکیل شیخ النمر نیز در این نشست گفت: موکل من با یک رشته نقض آیین دادرسی از جمله عدم حق برخورداری ‏از کاغذ و خودکار برای یادداشت مواجه بود. وی به منظور کسب اعتراف اجباری شکنجه شده بود و مدت زمان قابل توجهی را نیز در ‏حبس انفرادی گذرانده بود.‏

وی در ادامه گفت: در عربستان دادگاه عالی جلسات خود را به صورت محرمانه تشکیل جلسه می دهد و وکلای متهمان حق دسترسی به ‏جزئیات این نشست ها را ندارند.‏

‏«طاها الحاجی» در پایان سخنان خود گفت که پس از گذشت صد روز از اعدام شیخ النمر، سند مرگ وی تنها اخیراً صادر شده و در آن ‏دلیل دیگری به غیر از اعدام به عنوان علت فوت قید شده است.‏

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:26

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛ دکتر محمدرضا ناظر، گفت: «بوتولیسم» یک بیماری فلج کننده جدی است که توسط سم حاصل از باکتری «کلستریدیوم بوتولینوم» ایجاد می‌شود، این باکتری در مواد غذایی حتی در خوراکی‌های کنسروی که به اندازه کافی حرارت ندیده‌اند و همچنین در خاک و رسوبات دریایی یافت می‌شود.

 این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: به طور کلی باکتری‌ها معمولاً در کنسروها زنده نمی‌مانند اما اسپور “کلستریدیوم بوتولینوم” می‌تواند در دماهای بسیار زیاد نیز مقاوم بماند؛ در واقع “اسپور” حالت غیرفعال باکتری است که مقاوم به حرارت است و در شرایطی می‌تواند فعال شده و تولید توکسین کند.  

 وی “توکسین کلستریدیوم بوتولینوم” را بسیار کشنده برشمرد و گفت: چند گرم از این توکسین می‌تواند جمعیت کثیری از مردم دنیا را از بین ببرد؛ اگر ماده غذایی کنسرو شده را حداقل به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانیم، توکسین خنثی می‌شود و باکتری که به حالت فعال باقی مانده نیز از بین می‌رود؛ اما نکته‌ای وجود دارد و آن این است که اگر بعد از مصرف مقداری از غذا باقی بماند، اسپورهایی که هنوز فعال نشده‌اند همچنان باقی می‌مانند و بعد از استفاده مجدد امکان تولید باکتری وجود دارد، بنابراین باید دوباره غذا پخته و حرارت داده شده تا توکسین احتمالی کشته شود.

 این عضو بسیج جامعه پزشکی در پایان توصیه کرد: حتماً تمام غذاهای کنسرو شده حداقل به مدت ۱۰ دقیقه جوشانده شود حتی اگر تحت بهترین استانداردهای جهانی تولید شده باشد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:26

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از جهانگیریه، علاء الدین عزیزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک در آیین اختتامیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با اشاره به ترویج فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان، اظهار کرد: برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بستر مناسبی است برای توسعه فعالیت های ورزشی میان دانش آموزان و ترغیب آنان به فعالیتهای ورزشی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک افزود: این طرح که با هدف آموزشی و پرورشی به منظور شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان برگزار می گردد می تواند در زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان و ایجاد حس رقابت در آنان نقش بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با رقابت 3 هزار و 800 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی با هدف توسعه ورزش آموزشگاهی، حس مشارکت و مسئولیت پذیری بین دانش آموزان و ترویج فرهنگ ورزش در مدارس این شهرستان برگزار شده است.

گفتنی است در پایان آیین اختتامیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که بصورت نمادین در مدرسه متوسطه اول سپیده کاشانی برگزار شد از تمام عوامل اجرایی و همچنین تمام بازیکنان برتر در رشته های ورزشی با اهداء لوح سپاس و هدایای نفیسی تجلیل به عمل آمد.

eov.5eov.4eov.3eov.1

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:05

مسعود گرگیج مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز ، افزود: عمده کشت در شهرستانهای میناب ورودان است بطوری که شهرستان میناب در استان رتبه اول تولید انبه را دارد.

وی تصریح کرد: لانگرا ، سندری ، خیار ، مشک ، آلفوسو  و هلیلی از مهمترین ارقام انبه در هرمزگان می باشد.

گرگیج اظهار کرد: به دلیل عدم صنایع بسته بندی مناسب فرآوری و بازاریابی در بازارهای جهانی ،صادرات این محصول بخوبی انجام نمی شود .

وی تاکید کرد: در صورت ایجاد بستر مناسب برای صادرات انبه،  ارزش افزوده واشتغال زایی مناسبی در بخش باغبانی فراهم می شود.

این مقام مسئول یاد آور شد: تولید ترشی ، تهیه مربا ، کنسرو ، پودر انبه ،ژله و تازه خوری از مزایای محصول انبه می باشد .

گرگیج خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب در راستای بازاریابی و صادرات این محصول در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل  بطور جدی شرایط صادرات این محصول فراهم شود و سازمان جهاد کشاورزی استان آماده همکاری برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف می باشد.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:05

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ هرمزگان نیز به دلیل کمبود باران و محدودیت منابع آبی ، به منظور حفظ ارزش ها، فرهنگ و تمدن غنی و گران بهای شیوه ها و فنون نگهداری و مصرف آب در گذشته جهت تلاش های بی وقفه پیشینیان ،حسب وظیفه سازمانی شرکت آب منطقه ای مجموعه ای برای انتقال میراث ارزشمند گذشتگان به نسل حاضر و آیندگان را در مکانی به نام گنجینه جمع آوری کرده است.

تصفیه خانه بندرعباس جهت تأمین بخش اعظمی از آب شرب شهر بندرعباس طراحی و راه اندازی شده است. تصفیه خانه دارای دو قسمت اصلی می باشد که به دلیل فاصله زمانی بین بهره برداری از این دو بخش به نام های فاز 1 و 2 تصفیه خانه نام گذاری گردیده است.

تصفیه‌خانه آب میناب دارای آزمایشگاه مجهزی بوده که مراحل مختلف فرآیند تصفیه آب را کنترل می‌نماید، علاوه بر آن آب ارسالی از میناب در ورودی تصفیه‌خانه بندرعباس توسط آزمایشگاه مجهز دیگری کنترل شده که صحت نتایج آزمایشگاه میناب را کنترل می‌نماید و علاوه برآن، آب وارد شده به شبکه شهری و روستایی توسط شبکه بهداشت کنترل و پایش می‌گردد.

آب ورودی تصفیه خانه بندرعباس در محل تصفیه خانه آب میناب به صورت ابتدایی تصفیه می شود و فرآیند تصفیه آب در این تصفیه خانه از نوع فیزیکی و میکروبی می باشد که طی آن کدورت و بار میکروبی آب خام تا میزان مطلوب استاندارد کاهش یافته و همچنین اصلاح و کاهش برخی املاح و ترکیبات شیمیایی نیز انجام می گیرد.

تصفیه خانه آب میناب- بندر عباس به منظور تأمین و تصفیه آب آشامیدنی شهر بندرعباس با یک مترمکعب در ثانیه احداث شده و دارای دو بخش است: بخش اول زلال سازی و منبع ذخیره آب زلال در میناب و بخش دوم تصفیه آب و ذخیره سازی آب آشامیدنی در بندرعباس.

تصفیه خانه بندرعباس در فاصله 7 کیلومتری جاده بندرعباس- میناب در شرق شهر بندرعباس واقع شده است. مالکیت زمین تصفیه خانه به مساحت حدود 5/11 هکتار و به ابعاد 250*460 متر در اختیار “شرکت آب و فاضلاب شهری استان هرمزگان” می باشد

فرآیند تصفیه آب در این تصفیه خانه شامل مراحل ذیل است:
•    تهیه و تزریق مواد شیمیایی
•    اختلاط سریع
•    صاف سازی
•    کلر زنی نهایی
•    ذخیره سازی
همچنین علاوه بر موارد فوق فرآیند ازن زنی نیز برای این تصفیه خانه طراحی و نصب شده است که هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است. این فرآیند علاوه بر گندزدایی باعث حذف آهن، منگنز و از بین بردن کامل بو، طعم و رنگ نامطلوب و از همه مهم تر تخریب ترکیبات آلی مضر و سرطان زای آب می شود.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 237 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:04

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ در اینجا می پردازیم به 10 بیماری شایع در استان هرمزگان که گریبان گیر بسیاری از مردم هرمزگانی شده و مدت هاست که با این دردها و بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند یا دامن عزیزانشان را گرفته است.

اولین بیماری شایع در هرمزگان، بیماری های چشمی می باشند که شرایط آب و هوایی استان هرمزگان از جمله تابستان های طولانی، آفتاب سوزان، تراکم رطوبت و پدیده گرد و غبار نقش به سزایی در افزایش بیماری های چشمی داشته و باعث ازدحام مراجعین در مطب های چشم پزشکان شده است. آب مروارید ، التهابات لبه پلک و ناخنک مهم ترین بیماری های چشمی هستند که در سالیان اخیر به سبب شرایط جوی  در بین هرمزگانی ها به خصوص افراد کهن سال شایع شده است.

صرع شایع ‌ترین بیماری قابل درمان در میان بیماری‌های مغز و اعصاب در کشورمان و در استان هرمزگان است. صرع شایع‌ ترین بیماری مغز و اعصاب است که قابل درمان می ‌باشد ولی روند درمانی چند ساله نیاز دارد. بیش از 75 درصد از بزرگسالان و‌ 85 درصد از کودکان با درمان مناسب و تحت نظر پزشک کاملا درمان می‌شوند. انجمن صرع استان هرمزگان جزو فعال ‌ترین انجمن‌های صرع در کشور می‌باشد که همیشه مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

تالاسمی شایع ترین بیماری بومی استان هرمزگان است که نیازمند ایجاد نظام جامع کنترل و آموزش در هرمزگان است. بیماری تالاسمی یکی ازمشکلات جامعه‌ی امروز ایران و بسیاری از کشورهای جهان است. تالاسمی نوعی کم خونی ارثی است که بدن فرد مبتلا قادر به ساخت گلبول‌های قرمز خون بطور کامل و سالم نیست و هرمزگان یکی از استان‌هایی با سرانه‌ی زیاد بیماری تالاسمی است.

کبد چرب، رسوب چربی در کبد است. این عارضه در حال حاضر نسبتا شایع بوده و روزبه روز در بیماران مزمن کبدی که علت خاصی برای بیماری آنها پیدا نمی‌شود ارزش بیشتری پیدا می‌کند. این بیماری در کسانی که عوامل خطر پیدایش کبد چرب را دارند مانند افراد چاق، مبتلایان به دیابت و چربی خون بالا شایع تر است .

اگر بخواهیم بر بیماری تب‌ داری نظیر حصبه غلبه کنیم، باید بیمار را از نظر غذایی تقویت کنیم که در این صورت حتی با ندادن دارو نیز بیمار پس از گذشتن دو یا سه هفته خوب می‌شود. محروم کردن فرد بیمار از مصرف نان، گوشت، میوه، سبزی و هر ماده غذایی دیگری کار کاملا نادرستی است و برعکس باید تا جائیکه می‌شود بیمار را از نظر غذایی تقویت کرد تا احتمال بهبودی او افزایش یابد.

آرتروز یا سائیدگی مفاصل در کل دنیا شایع ‌ترین بیماری مفصلی در بین زنان و مردان به شمار می‌رود که همچنین در استان هرمزگان هم جز شایع ترین بیماری ها است.

بیماری های دهان و دندان از شایع ترین بیماری های عفونی انسان است. تغییر عادات و رژیم غذایی ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان بی توجهی نسبت به اهمیت وسلامت دندان ها از مهمترین علل ابتلا به بیماری های دهان است .

بیماری دیابت بیماری مزمنی است که با اختلال در تولید و عملکرد انسولین ایجاد می شود و دو نوع دارد دیابت نوع یک که به انسولین وابسته است که در کودکان و نوجوانان معمولاً ایجاد می‌ شود که 5 تا 10 در صد افراد دیابتی را تشکیل می ‌دهد.

فشارخون بالا یکی از مهم ترین بیماری های غیر واگیر است که در طی چند دهه اخیر، شیوع آن در جوامع در حال توسعه افزایش چشمگیری یافته است. به طوری که حدود 20 % از جمعیت بالغین ایران و بسیاری از کشورهای جهان به این بیماری مبتلا هستند.

سرطان پوست در کشور ما از سایر انواع سرطان شیوع بیشتری دارد. مهم ترین عامل این بیماری، نور آفتاب است. بنابراین این بیماری معمولا در مناطقی که نور آفتاب شدیدتر است یا در بین کسانی که مدت زمان زیادی را در زیر نور آفتاب کار می کنند مانند کشاورزان، دریانوردان و ماهیگیران شایع تر است.  پیشگیری از این بیماری بسیار ساده است .

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:04

به گزارش شبکه طلاع رسانی هرمز ، محمدعلی اصل سعیدی پور معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان عضو هیأت رییسه این پنل، به موقعیت ویژه و منحصربفرد بندر شهید رجایی به عنوان کانون اصلی حمل و نقل دریایی کشور اشاره کرد و گفت: این بندر در وضعیت فعلی 2400 هکتار وسعت دارد و الحاق بیش از 2400 هکتار اراضی جدید با هدف توسعه و راه اندازی مرکز لجستیک بندر شهید رجایی در دست انجام است.

وی ضمن یادآوری رکورد سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی طی سال 93، افزود: در سال 94 نیز رقمی بالغ بر 300 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در این بندر جذب شد.

سعیدی پور از امکان حمایت از سرمایه گذاران متقاضی حضور در فعالیت های بندری و دریایی با ارایه تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه صادرات سخن به میان آورد.

این مقام مسئول از طرح های بنادر چندمنظوره نخل ناخدا، سیریک، خمیر و … به عنوان فرصت های سرمایه گذاری نام برد که بستر قانونی لازم برای واگذاری به بخش خصوصی فراهم است.

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین زمینه های سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور را شامل پروژه احداث پارک لجستیک خلیج فارس، احداث مجتمع تامین آذوقه، روغن و تعمیرات کشتی، احداث مخزن برای توسعه صنعت بانکرینگ، توسعه زیرساخت های بندری در محوطه های کانتینری، فله و نفتی برشمرد.

در ادامه این نشست، مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه شامل ادارات کل بنادر و دریانوردی، راه و شهرسازی، راه آهن، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست و شهرداری بندرعباس هر کدام به تشریح ظرفیتها، توانمندیها و فرصت های سرمایه گذاری حوزه کاری خود پرداختند.

در بخش پایانی این نشست، شرکت کنندگان و سرمایه گذاران حاضر به بیان پرسش های خود پرداختند و مسئولان مربوطه نیز پاسخ های لازم را ارایه کردند.

یادآور می شود، دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی، همچنین فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی روز 30 فروردین 95 در بندرعباس برگزار شد.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 219 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:04

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛سید حمید کلانتری،معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش سراسری فرصت سرمایه گذاری با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در هرمزگان گفت:مهمترین ویژگی هرمزگان، ساحلی بودن و دسترسی به دریا و ساحل به طول صدها کیلومتر در این استان است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت تولیدات آبزی، وجود جزایر، صنایع، معادن و بنادر در هرمزگان در استان با مشکل روبرو است،افزود:هرمزگان در مقایسه با دو دهه گذشته در حوزه‌هایی همانند حمل و نقل پیشرفت‌های زیادی کرده است.

وی ادامه داد:‌ برای رونق‌دهی سرمایه‌گذاری نیازمند پیش‌نیازها هستیم و در این راه نگاه و نگرش فرهنگی به سرمایه‌گذاری از سمت مردم یکی از عوامل مهم به شمار می‌رود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تصریح کرد: برای جلوگیری از گرفتار شدن سرمایه‌داران در بروکراسی‌های اداری باید سطح مشارکت پذیری در استان افزایش و از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استقبال شود.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۷۰۰ هزار نفر هرمزگان در تعاونی‌ها بیان کرد: هرمزگان به عنوان استان تعاون و تعاونی می باشد لذا باید از تعاونی‌ها در این استان حمایت همه جانبه شود.

کلانتری با تاکید بر خصوصی سازی به معنای واقعی در کشور گفت: اقتصاد دولتی دیگر در دنیا جوابگو نیست لذا باید به سمت اقتصاد تعاون محور پیش رفت.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:01

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ دکتر محسن دیانت سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در اولین نشست خود با رؤسای مراکز و واحدها و مدیران ستادی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع یکی از اصول اساسی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان باشد، گفت: با توجه به اینکه مسئولین خدمتگذار مردم هستند نه کارفرما لذا مسئولین باید مطالبات مردم را به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشند.

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان هرمزگان اظهار کرد: مسئولین استانهای محروم که خدمتگذار اقشار محروم جامعه هستند باید این فرصت را غنیمت شمرده و افتخار خدمت برای اقشار محروم جامعه را برای خود کسب نمایند.

وی با تاکید بر اینکه شأن دانشجو باید حفظ شود، افزود: روسای مراکز باید در خصوص جذب و حفظ دانشجو تلاش بیشتری نمایند.

دیانت با اشاره به حضور منظم روسای مراکز و واحدها در دانشگاه ، تصریح کرد: حضور مؤثر اعضای هیأت علمی دانشگاه در محیط دانشگاه باعث پویایی و نشاط دانشگاه می شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه در صدد توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در هرمزگان خواهم بود، خاطر نشان کرد: رشته های جدید و بین رشته ی در مقطع کارشناسی پیگیر خواهیم شد.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:01

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛سرهنگ علی اسفندانی، سرپرست قرارگاه پلیس راههای هرمزگان درجمع خبرنگاران با بیان در حوادث جاده ای نوروز 95 شاهد کاهش 7 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان بوده ایم، گفت: در فروردین امسال 35نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند همچنین در در فروردین سال گذشته٣٠فقره تصادف منجر به فوت رخ داد که امسال با کاهش هفت درصدی به ٢٨فقره کاهش تصادف رسیده است.

وی افزود: دربخش تصادفات جرحی ۴٣فقره تصادف رخ داد که در این رابط ٢٣٠نفر مجروح شدند و در این زمینه نیز  ٢٢درصد در وقوع کاهش تصادفات جرحی داشته ایم.

سرپرست قرارگاه پلیس راههای هرمزگان از تدوین سند توسعه ارتقاء ترافیک در هرمزگان خبرداد واظهار کرد: ریشه اکثر آسیب های اجتماعی در ایران تصادفات رانندگی است چنانچه اگر این سند ازسوی ادارات و نهادها حمایت شود استان هرمزگان کاهش وقوع تخلفات و تصادفات خواهدبود.

وی با تاکید بر اولویت آموزشهای همگانی تصریح کرد: بهبود فرهنگ رانندگی ،کاهش تصادفات اول آموزش و مهندسی راهها اولویت کار است سپس سراغ اعمال قانون خواهیم رفت.

اسفندانی با اشاره به رفع اشکال از۶٠نقطه حادثه خیز و خط کشی و نصب علاءم در محورهای استان تاکید کرد: محورهای شرقی استان باید در دستور کار متولیان امر باشدکه این مهم در کاهش تصادفات موثراست.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:01

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛ دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و نساجی مازندران در چارچوب هفته سی و چهارم لیگ دسته اول عصر امروز برگزار شد که در پایان شاگردان رسول خطیبی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند.

این دیدار یک حاشیه عجیب داشت و آن درگیری فیزیکی شدید بین کادر فنی نساجی و رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی بود.

اسدی سرپرست نساجی در خصوص این درگیری گفت: چطور مربی که محروم است خیلی راحت به کنار زمین می‌آید و به بازیکن و مربی ما فحاشی می‌کند و پس از آن هم با او درگیر می‌شود.

وی ادامه داد: بازیکنان ما در نیمه دوم از ترس جانشان فوتبال بازی نکردند. یک درگیری هم در بازی به وجود آمد که باعث شد پس از آن فریدون فضلی مربی ما به کما برود و به بیمارستان منتقل شد. چطور رسول خطیبی که محروم است به کنار زمین می‌آید و با مربی ما درگیر می‌شود؟!

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:48

منتشر شده در تاریخ: سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

شناسه خبر: 307538

گروه :خبر

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:48

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا،  محسن امینیان امشب اظهار داشت: راه‌آهن سمنان با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد ریال رنگ و بوی تازه گرفت.

وی گفت: سفر قبلی رئیس‌جمهوری به استان سمنان از طریق راه‌آهن صورت گرفت؛ اما فضای این مکان درخور شأن استقبال از روحانی و مردم خوب شهر اخلاق نبود و تصمیم گرفته شد این فضا اصلاح و زیباسازی شود.

سرپرست سازمان عمران شهرداری سمنان افزود: همزمان با مشخص شدن زمان سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان و احتمال سفر وی از طریق شبکه ریلی، سازمان عمران شهرداری سمنان به دستور شهردار سمنان، طرح بهسازی معابر و زیباسازی منظر شهری در این منطقه را آغاز کرد.

امینیان ادامه داد: بازسازی محوطه مقابل ایستگاه راه‌آهن، لکه‌گیری آسفالت و مرمت پیاده‌روهای خیابان باهنر ازجمله اقدامات انجام شده در این زمینه بود.

وی اظهار داشت: همچنین پله‌های قدیمی ورودی اصلی ایستگاه راه‌آهن سمنان جمع‌آوری و با سنگ‌های زیبا و مناسب جایگزین شد.

به گفته سرپرست سازمان عمران شهرداری سمنان، بیش از 2 هزار مترمربع روکش آسفالت و 100 مترمربع پله‌سازی با سنگ با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد ریال انجام شد و امروز به پایان رسید.

به گفته امینیان، فردا راه‌آهن سمنان هم آماده استقبال از فرزند برومند استان سمنان است.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:48

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری امشب در جمع خبرنگاران در مورد دستاوردهای سفر کاری یک روزه خود به غرب کشور، اظهار داشت: پروژه‌های آبی بسیار مهمی امروز افتتاح شد و 8 میلیارد دلار در طرح‌های آبی کشور به دستور مقام معظم رهبری هزینه شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های آبی کشور و رفع مشکلات اختیارات بسیاری به استانداران داده شده است، عنوان کرد: امثال به همه استان‌ها برای پیگیری تصمیمات مهم همچون راه‌اندازی واحدهای تولیدی و افزایش سرمایه‌گذاری سفر می‌کنم تا اقتصاد کشور وارد دوره رونق شود.

وی، ایجاد شغل را موضوعی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اولویت‌های سال 95 برای وزارتخانه‌های مربوطه ابلاغ شده و دغدغه بیکاری در کرمانشاه با توجه به بالا رفتن آمار فارغ‌التحصلان بیکار وجود دارد.

جهانگیری با تأکید براینکه اقتصاد طی سالیان گذشته دچار رکود شده است، لازمه رفع بیکاری را انجام اقدامات مهم در زمینه تولید داخلی و رشد سرمایه‌گذاری دانست و افزود: بیش از 80 درصد منابع اقتصادی کشور را بانک‌ها تأمین می‌کنند که در حال حاضر خودشان را مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

وی، معوقات بانکی در بخش دولتی و خصوصی را بالا عنوان کرد و بیان داشت: برای اصلاح نظام بانکی طرحی تهیه شده که مرحله کارشناسی آن به اتمام رسیده و در آستانه تصمیم‌گیری است که از 15 اردیبهشت‌ماه باید اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهور راه‌آهن را پیش‌نیاز توسعه و زمینه‌ساز حمل‌ونقل ارزان ذکر کرد و ادامه داد: با دولت عراق رابطه خوبی داریم که موانع باز شدن مرز خسروی بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمک دولت به سیل‌زدگان گفت: دولت به خسارت‌ دیدگان ناشی از وقوع سیل تسهیلاتی ارائه می‌کند.

جهانگیری در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اظهارات سیف مبنی بر بی‌نتیجه بودن برجام گفت: آقای سیف خودش باید در این زمینه پاسخ بدهد اما دستاوردهای برجام زیاد بوده و زمینه‌های عمده‌ای برای همکاری ایجاد شده است که ورود مسئولان خارجی به کشور برای گذراندن تعطیلات نیست بلکه برای توافق در زمینه انعقاد قراردادهای اقتصادی به ایران انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه پس از برجام صادرات نفت 70 درصد افزایش یافت و در اسفندماه به دو برابر رسید، متذکر شد: مبادلات بانکی در مواردی با بانک‌های اروپایی شروع شده و برخی بانک‌ها به دلیل سخت‌گیری‌های آمریکا با احتیاط پیش می‌روند که دولت آمریکا باید در این زمینه سخت‌گیری‌های خود را بردارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید از فشارهای خود دست بردارند، خاطرنشان کرد: قادر هستیم برجام را کامل اجرا کنیم و از سوی دیگر نیز مطمئنیم طرف مقابل تعهدات خود را انجام می‌دهد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 180 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:33

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هفت فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم مواجه شدند.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ناکام ماندن حمله دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی، اظهار داشت: روز شنبه هفت فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم (متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز) مواجه شدند.

وی ادامه داد: حدود دو هفته گذشته نیز یکی از نفت‌کش‌های ایرانی از مسیر دریای سرخ عبور می‌کرد که با هشدار ایست به موتور یکی از ناوشکن‌های ائتلاف جهت بازرسی مواجه شد و مرتب این هشدار  توسط آنها تکرار می‌شد. یکی از ناوگروه‌ها (ناوشکن نقدی)‌ نزدیک به هزار کیلومتر با این نفت‌کش فاصله داشت که اعلام کردیم سریعاً خود را به نفت‌کش نزدیک کند و زمانی که توسط ناوشکن نقدی به ناوشکن ائتلاف هشدار داده شد که “این نفت‌کش تحت اسکورت ارتش جمهور اسلامی ایران است و هرگونه اقدام خصمانه جواب مناسب داده خواهد شد”، ناوشکن ائتلاف مجبور به ترک منطقه شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با ارتش‌های منطقه و فرامنطقه‌ای تفاوت‌های زیادی دارد. ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی کاملاً عملیاتی است که انگیزه دینی در آن وجود دارد و همین موضوع باعث شده دشمنان جرات حمله به ایران را نداشته باشد.

ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز جهت انجام مأموریت به خلیج عدن و تنگه باب المندب اعزام شده است.

لازم به ذکر است که این ناوگروه با هدف انجام مأموریت اطلاعاتی و عملیاتی و ایجاد امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تعرض دزدان دریایی در این مسیر به منطقه اعزام شده است.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:33

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، جذب هزاران مسافر ایرانی که در طول سال به قصد مسافرت یا تحصیل و کار به خارج از مرزهای کشورمان عزیمت می کنند آنقدر برای ایرلاین های خارجی جذاب است که در تلاش هستند به هر نحو ممکن درصدی بیشتر از این مسافران را نصیب خود کنند.

تبلیغات فراوان و تخفیفات ویژه ای که هر از چند گاهی از سوی این شرکت های هواپیمایی ارائه می شود، در کنار تعلل ایرلاین های ایرانی باعث شده تا درصد قابل توجهی از مسافران ایرانی برای پروازهای خود این شرکتهای خارجی را انتخاب کنند.

علی رغم همه تبلیغات آشکار این ایرلاین ها برای منت گذاشتن بر سر مسئولان و مردم کشورمان جهت تداوم پروازهای خود به مقصد یا از مبدا ایران، در لایه های پایین عطش حضور در کشورمان آنقدر زیاد است که اگر اصطلاحا این شرکت ها را از در بیرون کنیم، دوباره از پنجره در تلاش برای بازگشت به جامعه ایران هستند.

در عین رقابت پنهان و تلاش های ایرلاین های خارجی برای جذب مشتریان ایرانی، برخی طرح ها و برنامه های این شرکت ها را باید با دیده تردید و شک بررسی و رصد کرد. به عنوان مثال، بر اساس اطلاعیه جدید فلای دوبی که مدتی است فعالیت های خود را در شهرهای مختلف کشورمان رونق داده است، ارائه برخی نرخ های خاص قابل تامل و جالب به نظر می رسد.

به عنوان مثال، در این اطلاعیه جدید که برای آژانس های مسافرتی ایرانی در سراسر کشور ارسال شده، ضمن اعلام لیست پروازهای این ایرلاین به مقصد دوبی از شهرهای مختلف کشورمان (که تعداد آن قابل توجه است) قیمت های اعلامی دارای ویژگی های خاصی است.

 
به عنوان مثال، اگرچه مسیر مشهد به دوبی و بالعکس، حدودا 3 برابر مسیر بندرعباس به دوبی است، قیمت مسیر طولانی تر حدود 90 هزار تومان ارزان تر است و در حالی که پروازهای رفت و برگشت از مشهد به دوبی، از 120 دلار قیمت گذاری شده، این رقم درباره پروازهای بندرعباس به دوبی از رقم 146 دلار شروع می شود. حتی در مقایسه با شهرهای نزدیک تری چون شیراز نیز بلیت مشهد به دوبی حدود 150 هزار تومان ارزان تر است!

اگرچه تعداد بیشتر پروازها به مشهد می تواند دلیلی برای ارزان تر شدن بلیت این مسیر اعلام شود اما بررسی تعداد پروازهای فلای دوبی به شهرهایی چون بندرعباس نیز نشان می دهد تعداد ورود و خروج هواپیماهای این ایرلاین به این شهر مهم در جنوب کشور نیز قابل توجه بوده اما قیمت آن تناسبی با قیمت تعیین شده برای پرواز به مشهد ندارد.

هرچند تعداد قابل توجهی از ساکنان حاشیه خلیج فارس جزء مریدان و دوستداران امام هشتم (ع) محسوب می شوند و علاقمند به حضور در مشهد مقدس هستند اما به نظر می رسد تاکتیک ها و برنامه های این ایرلاین و برخی دیگر از ایرلاین های عربی برای ترغیب سفر مردم کشورمان بخصوص شهرهای مذهبی تر مانند مشهد به دوبی نیز باید مورد توجه نهادهای مسئول قرار بگیرد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:33

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛همایش تجلیل از خادمین شهداء با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، فرمانده هان و مسئولین سپاه و بسیج استان و همچنین جمعی از خادمین شهداء و بسیجیان هرمزگان در سالن آمفی تئاتر سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان برگزار شد.

سردار فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، در جمع خادمین شهدا، در بندرعباس عنوان کرد: راهیان نور امروز در طول سال برگزار می‌شود و برگزاری اردوهای آن زمان معینی ندارد؛ دوره زمانی اول اردیبهشت هر سال در ارتفاعات بازی‌دراز آغاز می‌شود که قریب 20هزار نفر در آن حضور می‌یابند و انتهای آن هم در فروردین سال بعد رقم می‌خورد. این عملیات بزرگ و مشترک فرهنگی که حج بصیرتی نامیده می‌شود، با بسترسازی‌های انجام شده می‌تواند همه اقشار را در بر بگیرد؛ جامعه هدف ما اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان، متخصصین و آحاد مردمی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین، افزود: راهیان نور یک عملیات بزرگ اثرگذار فرهنگی است که همه اقشار مردم و دستگاه‌ها در آن مشارکت دارند؛ راهیان نور را می‌توان بزرگ‌ترین عملیات مشترک خانواده لشکری و کشوری دانست که هرکس به‌اندازه‌ای در آن مشارکت داشته است.

سردار فضلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بزرگ‌ترین جشنواره مردمی ایران در راهیان نور اتفاق افتاده که جشنواره سرزمین نور است، تصریح کرد : امروز این جشنواره با 32هزار اثر که به‌واسطه زائران راهیان نور جمع‌آوری شده، به کار خود ادامه می‌دهد و 20هزار اثر از این تعداد قابل ارزشگذاری است که به‌مدت 10 شب در منطقه خوزستان مورد داوری قرار می‌گیرد و مراسم مرتبط با آن طی این 10 شب برگزار خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت:بیش از 200هزار نفر کادر انقلاب اسلامی هدایت راهیان نور را به‌عهده گرفته‌اند که عموماً از مردم و بسیجیان هستند که کنار نیروهای لشکری و کشوری در این کار مشارکت دارند. در مجموع یک کانون تربیت و کادرسازی انقلاب اسلامی در راهیان نور شکل گرفته و می‌توان گفت قریب 76هزار مدیر این عملیات را راهبری می‌کنند.

در ابتدای این همایش، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العلی), که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست عنوان نمود: خون شهداء و همچنین یاد شهداء برای حفظ اسلام می باشد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم نورانی و با شکوه جمعی از بسیجیان، پاسداران ، مسئولین استانی و همچنین اقشار مختلف مردم که به عنوان خادم الشهداء و فعالین در امر راهیان نور بودند، با اهداء لوح سپاس همراه با جوایزی قدردانی گردید.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:03

منتشر شده در تاریخ: سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۸:۴۵

شناسه خبر: 307417

گروه :خبر

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:03

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس،‌ در معاملات امروز بازار تهران قیمت سکه طرح جدید با 2 هزار تومان افزایش یک میلیون و 29 هزار تومان و طرح قدیم با همان میزان رشد یک میلیون و 28 هزار تومان فروخته شد.

اما نیم سکه با هزار تومان کاهش 543 هزار تومان، ربع سکه با هزار تومان افت قیمت 289 هزار تومان، سکه گرمی با هزار تومان رشد 193 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 140 تومان افت قیمت 104 هزار و 730 تومان به فروش رسید.

قیمت اونس در بازار جهانی طلا با 3 دلار و 10 سنت کاهش به 1238 دلار و 20 سنت رسید.

در بازار ارز، دلار با یک تومان افزایش 3461 تومان، یورو با 3 تومان کاهش 3933 تومان و درهم با یک تومان افت قیمت 950 تومان معامله شد.

طلا و ارزقیمتمیزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید1029000 تومان1000+‌تومان
سکه طرح قدیم1028000 تومان2000+ تومان
نیم سکه543000 تومان1000- تومان
ربع سکه289000 تومان1000- تومان
سکه گرمی193000 تومان1000+ تومان
هر گرم طلای 18 عیار104730 تومان140- تومان
اونس1238.20 دلار3.10+‌ دلار
دلار3461 تومان1+ تومان
یورو3933 تومان3- تومان
درهم950 تومان1- تومان

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 3:34